25.Pol’and’Rock Festival

 

Pierwszy dzień 25.Pol’and’Rock Festivalu za nami. Dzień pełen wzruszeń i muzycznych niespodzianek.Na głównej scenie pojawili się min. zespół Gogol Bordello, Happysad czy na zakończenie Parkway Drive. Zanim jednak zabawa rozpoczęła się na dobre na polu przed sceną pojawiło się 10 000 żółtych słoneczników które miały nawiązywać do Przystanku Woodstock który odbył się z Żarach. Również w trakcie otwarcia festiwalu na niebie pojawiły się samoloty które uczciły tegoroczny jubileusz. Warto również wspomnieć, że punktualnie o godzinie 17.00 cały Kostrzyn oddał hołd uczestnikom powstania warszawskiego, którego 75.rocznica przypada w tym roku.Komu nie przypadła do gustu muzyka mógł się udać np. na małą ale tylko z nazwy scenę, gdzie tego wieczoru pojawili się zespół Carrantouhill z orkiestrą i Daria Zawiałow.

To nie jedyne sceny i koncerty tego wieczoru bo na Nocnej Scenie ASP pojawiła się Renata Przemyk, której w koncercie towarzyszyli goście: Titus z zespołu Acid Drinkers, Ada Rusowicz oraz Olaf Deriglasoff. Kolejnym koncertem był występ naszych reprezentantów na Eurowizji zespołu Tulia. Na zakończenie scenę we władanie wziął Maciej Maleńczuk.To że festiwal nie zasypia było widać na każdym kroku kolejki do TOI TOI czy punktów gastronomicznych ciągnęły się metrami Ludziom to nie przeszkadzało, ponieważ w tym miejscu czas inaczej płynie, tu rządzi zasada Miłość, przyjaźń, rock’n’roll.Dzisiaj drugi dzień Najpiękniejszego Festiwalu Świata i z pewnością czeka nas kolejna dawka super muzyki i spotkań z ciekawymi ludźmi. Kto jeszcze ma ochotę może tu dotrzeć i poczuć jak smakuje wolność i tolerancja.

Tekst i zdjęcia Mariusz Kunicki

Rusza Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych

Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak ogłosił nabór wniosków w ramach rządowego programu Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. W tym roku dofinansowanie dla dolnośląskich samorządów na tworzenie nowych linii autobusowych wyniesie ponad 20 mln zł.

Dofinansowanie  Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych dotyczy linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.

Wśród kryteriów, na podstawie których Wojewoda będzie dokonywał podziału środków Funduszu na rzecz samorządów terytorialnych, będzie m.in. realizacja potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Przepisy ustawy zwiększą dostępność połączeń autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla tych osób.

Dopłata w wysokości nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra będzie obowiązywała do końca 2021 r. W kolejnych latach dopłata będzie ustalana w kwocie nie wyższej niż 0,80 zł do 1 wozokilometra. Początkowo wyższa kwota dopłaty powinna zachęcać organizatorów do jak najszybszego uruchamiania przewozów o charakterze użyteczności publicznej tam, gdzie występują najpilniejsze potrzeby komunikacyjne. Jednocześnie organizator (samorząd terytorialny) będzie zobowiązany dopłacić do kwoty deficytu na danej linii komunikacyjnej nie mniej niż 10 proc. ze środków własnych.

Szczegółowe informacje: https://duw.pl/pl/biuro-prasowe/aktualnosci/15663,Nabor-do-rzadowego-programu-Fundusz-Rozwoju-Przewozow-Autobusowych.html