Czwartek na scenach 40 PPA

 

Podsumowując czwartek na 40.PPA publiczność uczestniczyła jak co dzień w spotkaniu na dziedzińcu Capitolu ,gdzie w studiu festiwalowym pojawili się Maga Umer oraz dawno niewidziany we Wrocławiu Bartosz Porczyk i tu jak zawsze dużo było anegdot i opowieści dotyczących Przeglądu Piosenki Aktorskiej.

Wydarzeniem na które czekali min. dziennikarze był występ Stanisław Linowski w koncercie Kocham cię. Ten młody wokalista zdobył w trakcie 39.PPA między innymi Tukana dziennikarzy ale również Grand Prix i tu w nagrodę przypadł mu recital na 40.PPA.

Stasiu potwierdził słuszność wyboru, ponieważ pokazał swój warsztat aktorski i zaczarował swoim występem publiczność.Swój koncert na PPA opatrzył dwoma mottami. Pierwsze to urywek „Zniewolonego umysłu” Czesława Miłosza: Nie pragnąłem przecież więcej niż żyć tym, co samo chciało ze mnie się wydobyć. Czemuż było to tak bardzo trudne?.

Po występie sporo z wodzów udało się do Impartu gdzie na Dużej Scenie obejrzeliśmy Miłość w Leningradzie Sequel kultowego „Leningradu” w reż. Łukasza Czuja z piosenkami Sznurowa w wykonaniu min. Mariusza Kiljana i Tomasza Marsa oraz zespołu Teatru Miejskiego w Gliwicach.„Miłość w Leningradzie” to bezpośrednia kontynuacja tego przedstawienia, zrealizowana według sprawdzonej zasady: mocniej, więcej, głośniej. W roli luźno inspirowanej postacią Siergieja Sznurowa, autentycznego lidera Leningradu, cenionego muzyka, showmana i odnoszącego sukcesy przedsiębiorcy ponownie występuje Mariusz Kiljan.

Tuż obok na Scenie Kameralnej Impartu kolejny OFF: Pożar w Burdelu: Żelazne Waginy 2. Cześć i chwała bohaterkom.Kobiecy odłam „Pożaru w Burdelu” w połączeniu performansu, koncertu i punkowego spektaklu komediowego. Scenariusz i reżyseria: Michał Walczak, na scenie wystąpili : Monika Babula, Karolina Czarnecka, Ada Fijał, Agnieszka Przepiórska.

Spektakl zakończyły jak zawsze gromkie brawa po których publiczność która miała jeszcze siłę udała się do Klubu Festiwalowego, gdzie na scenie wystąpił zespół Mamadou & Sama Yon.Można próbować opisać te muzykę, posługując się słowami-wytrychami („afrobeat”, „reggae”, „world music”), a i tak sprawa sprowadza się do jednego: to buja.

Zdjęcia i tekst Mariusz Kunicki

Lady Pank trasa koncertowa

Serdecznie zapraszamy na koncerty fenomenalnego zespołu Lady Pank , które odbędą się w największych Arenach i Amfiteatrach w Polsce:

Kielce – Amfiteatr Kadzielnia – 26.05.2019 r. godz. 18:30

Opole – Amfiteatr NCPP – 14.09.2019 r. godz. 19:30

Gdańsk – Ergo Arena – 13.10.2019 r. godz. 18:30

Katowice – Hala Spodek 26.10.2019 r., godz. 18:30

Wrocław – Hala Stulecia 17.11.2019 r. godz. 18:30

Kraków – TAURON Arena Kraków 23.11.2019 r, godz. 18:30

Lady Pank – po 35 latach od premiery historycznego albumu , który przeszedł do historii polskiego rocka jako klasyk jest dla wielu fanów polskiej muzyki niczym biblia.

Zespół podczas koncertów zaprezentuje zarówno utwory z płyty LP1 jak i pozostałe przeboje których ma na swoim koncie dziesiątki.

Koncertom będzie towarzyszyła oprawa nawiązująca do okresu, kiedy Lady Pank zaczynało swoją burzliwą karierę czyli do lat 80. Nie zabraknie niespodzianek i zaskoczeń, którymi zespół Jana Borysewicza i Janusza Panasewicza rzadko rozpieszcza swoich fanów…

Bilety już w sprzedaży

Środa na scenach 40 PPA

Środa na 40.PPA za nami. Dzień tradycyjnie rozpoczęło studio festiwalowe na podwórku Teatru Muzycznego Capitol którego gośćmi była Natalia Sikora oraz Beata Fudalej. Rozmowa dotyczyła PPA i jak codziennie dużo było anegdot oraz tradycyjnie gwiazda muzyczna wykonała jeden ze swoich utworów.

Tego dnia na Scenie Ciśnień wystąpił w spektaklu Caffe Tiger Lillies zespół The Tiger Lillies oraz polscy aktorzy.Spektakl bazuje na dziełach gigantów światowej literatury: nieco zapomnianym dramacie „Wyszedł z domu” Tadeusza Różewicza i wierszu „Nikt tylko ty” Charlesa Bukowskiego, piewcy wolności i apostoła zbawiennego egoizmu.Ciekawym pomysłem było wpuszczenie w trakcie jednego z utworów na scenę fotoreporterów akredytowanych na przeglądzie, publiczność była zaskoczona.

Występ zakończyły owacje oraz wyście artystów do foyer gdzie pozowali do zdjęć oraz podpisywali się na płytach i innych gadżetach zespołowych.

Następnie przenieśliśmy się na Dużą Scenę Capitolu gdzie w spektaklu Przybora na 102 Magda Umer oraz kabaret Mumio. Usłyszeliśmy najbardziej znane ze znanych piosenek Kabaretu Starszych Panów (m.in. „Kaziu, zakochaj się”, „Szuja”, „Odrobina mężczyzny na co dzień”, „Na całej połaci śnieg”, „Już czas na sen”, „Rodzina” i inne), zaśpiewane przez Ciotkę Mizerię i skomentowane improwizacjami słowno-mimiczno-muzycznymi przez najbardziej surrealistyczny z polskich teatrów.

Spektakl „Przybora na 102” powstał w warszawskim Och-Teatrze rok temu, z okazji wspomnianej w tytule i okazał się, co było do przewidzenia, sukcesem pod każdym względem. Scena Kameralna gościła natomiast kolejne wydarzenie z Nurtu OFF: Casting!Spektakl to krytyka środowiska teatralnego z jego hierarchicznością, podskórnym szowinizmem i seksizmem.

Na wszystkich spragnionych dobrej zabawy w klubie festiwalowym czekał zespół Evorevo i DJ Romek Rege.

Tekst i zdjęcia Mariusz Kunicki

Poniedziałek i wtorek na scenach 40 PPA


Kolejne dni 40.PPA za nami, a widzowie nie mogą narzekać na nudę. Poniedziałek to spektakle dyplomowe Co gryzie Gilberta Grape’a
Teatralna adaptacja kultowej powieści – historia mieszkańców amerykańskiego prowincjonalnego miasteczka przeplatana muzycznymi przebojami w nowych aranżacjach na Scenie Teatru Capitol. „Jutro zawsze będzie jutro”  Spektakl dyplomowy złożony z songów mistrza piosenki politycznej i społecznej, Bertolta Brechta który odbył się w Akademii Sztuk Teatralnych. Ostatnim dyplomowym spektaklem był „Spokojnie, jestem szalona” w Studium Musicalowym Capitolu. Spektakl to Piosenki z filmów Tarantino i kobieca huśtawka nastrojów związana z naturalnym rytmem miesięcznego cyklu.

Scena Ciśnień to rewelacyjny spektakl Teatru Łaźnia Nowa: „Wieloryb The Globe”. Krzysztof Globisz jako tytułowy wieloryb – wielki płetwal wyrzucony na brzeg oceanu, Zuzanna Skolias i Marta Ledwoń jako działaczki Greenpeace’u, które próbują go ratować, polewają go wodą i śpiewają mu piosenki.Tekst powstał z myślą o Krzysztofie Globiszu, wybitnym aktorze, mozolnie powracającym do zdrowia po przebytym kilka lat temu udarze mózgu. „Wieloryb the Globe” jest więc nie tylko sceniczną kreacją, spektaklem z fabułą i przesłaniem, ale także – a może przede wszystkim? – formą publicznej rehabilitacji człowieka i artysty, który się nie poddaje. „Szukamy słów wspólnie z Krzysztofem” – mówiła o pracy nad spektaklem jego reżyserka Eva Rysová.Piękny i wzruszający spektakl który zagrany został dwukrotnie i zakażdym razem został nagrodzony gromkimi brawami.

Poniedziałek to kolejne przedstawienie w nurcie OFF: The Improv Musical Show Teatur IMPROKRACJA wraz z Zespołem ImproBand w wymyślanym na bieżąco musicalu. Dzień zakończył kolejny koncert na scenie klubowej gdzie pojawili się Jorgos Skolias & Piotr Rachoń. A więc jest, nareszcie: fonograficzna pointa wieloletniej koncertowej współpracy wybitnych artystów improwizujących i koncertowa premiera płyty, z której, zgodnie z duchem tej współpracy, nie usłyszymy dziś ani jednego dźwięku. Dni na PPA mijają tak błyskawicznie że za nami również ciekawy wtorek w nurcie OFF: Papety po raz pierwszy w Polsce z tekstem Marii Wojtyszko w reż. Michał Derlatka: sześć pacynek i czterech aktorów w muzycznym dramacie obyczajowym na Scenie Kameralnej Impartu. Spektakl Puls to wiersze Poświatowskiej które śpiewają m.in. Wojciech Waglewski, Renata Przemyk, Natalia Sikora i Skubas.Tylko pozornie te dwa światy do siebie nie pasują: filozofująca, zmysłowa i odważna poezja Haliny Poświatowskiej i specyficzna mieszanka trip-hopu, jazzu, muzyki elektronicznej i dekadencji angielskich klubów. Puls zagrany został na Dużej Scenie Capitolu. Po raz drugi zagrany został również jak już wspominaliśmy spektakl Teatru Łaźnia Nowa: Wieloryb The Globe.

Wieczór w Klubie to Kapela Timingeriu Zespół rodzinny, który powstał z kilku powodów: rodzinnego, artystycznego i towarzysko-społecznego.